Třídění odpadu je dnes již naprostá samozřejmost v mnoha rodinách, ale někde je na tuto potřebu stále zapomínáno. Důkazem jsou některé základní a střední školy, které do svých prostor umožnily umístit kontejnery na třídění a tedy i plast.
Samozřejmě ve školách jsou různé automaty, a tak děti vyhazovaly vše do košů, které poté končí na spalovnách nebo skládkách, kde je potřeba je ještě třídit. Dnes je situace jiná. Má to samozřejmě i výchovný účinek, protože chceme-li se něco naučit, měli bychom podporovat tuto snahu již od mládí, protože pak to každému přijde jako naprostá samozřejmost.
Problémy se sběrem plastu jsou především ve větších městech u paneláků, protože zde s nějakým tříděním odpadu nebylo za jejich výstavby vůbec počítáno a kontejnery se stávají i zábavou pro žháře a hlavně je jich opravdu velký nedostatek. Ročně každá rodina vyprodukuje několik desítek kg plastového odpadu. Dnes je 50 % potravin baleno v plastech nebo například i samotné PET lahve zabírají obrovské procento. Kde je možnost, třiďme odpad, pomáháme hlavně sobě.
Samozřejmě ve školách jsou různé automaty, a tak děti vyhazovaly vše do košů, které poté končí na spalovnách nebo skládkách, kde je potřeba je ještě třídit. Dnes je situace jiná. Má to samozřejmě i výchovný účinek, protože chceme-li se něco naučit, měli bychom podporovat tuto snahu již od mládí, protože pak to každému přijde jako naprostá samozřejmost.
Problémy se sběrem plastu jsou především ve větších městech u paneláků, protože zde s nějakým tříděním odpadu nebylo za jejich výstavby vůbec počítáno a kontejnery se stávají i zábavou pro žháře a hlavně je jich opravdu velký nedostatek. Ročně každá rodina vyprodukuje několik desítek kg plastového odpadu. Dnes je 50 % potravin baleno v plastech nebo například i samotné PET lahve zabírají obrovské procento. Kde je možnost, třiďme odpad, pomáháme hlavně sobě.