Je tomu již skoro 20 let, co se u nás do automobilů začaly montovat místo skleněných v té době tradičních světlometů světlomety z plastu. Dnes se se sklem u automobilu na světlometech setkáme jen u veteránů. Proč začali výrobci používat plast místo tradičního skla?
Má to hned několik důvodů, ten první je samozřejmě daleko jednodušší a hlavně levnější technologická výroba. Mezi další patří i to, že plasty jsou odolnější než sklo. V neposlední řadě mají i tu výhodu, že když již dojde k autonehodě, tak z plastu jsou střepy méně ostré než je tomu v případě skla. Ideální představa je dokonce taková, že by se plastový světlomet při nehodě měl roztříštit na kuličky, které zabrání dalším zraněním nebo například poškození pneumatik. Plastové světlomety jsou dnes používány automobilkami na celém světě.
Má to hned několik důvodů, ten první je samozřejmě daleko jednodušší a hlavně levnější technologická výroba. Mezi další patří i to, že plasty jsou odolnější než sklo. V neposlední řadě mají i tu výhodu, že když již dojde k autonehodě, tak z plastu jsou střepy méně ostré než je tomu v případě skla. Ideální představa je dokonce taková, že by se plastový světlomet při nehodě měl roztříštit na kuličky, které zabrání dalším zraněním nebo například poškození pneumatik. Plastové světlomety jsou dnes používány automobilkami na celém světě.